Professionellt bemötande av Katarina Weiner Thordarson

Hur bemöter man krävande kunder, kunder som är riktigt upprörda eller till och med hotfulla?

bemötande

Denna bok innehåller massor av tips, råd och intressanta fallbeskrivningar om hur lätt och svårt bemötandet kan vara.

I slutet av boken finns även ett test som man kan göra för att få en liten hum om vilken bemötandestil man själv har. Självklart finns det också tips på hur man ska hantera de andra bemötandestilarna.

En mycket intressant och trevlig bok som är full av både humor, insikt och självrannsakan.

Katarinas stil är lättläst men stundvis använder hon sig av ganska komplicerade ord, trots detta blir texten aldrig för tung då strukturen är luftig och det finns alltid en liten sammanfattning i slutet av varje kapitel.  

Jag tycker att det är en mycket viktig bok, för bemötandet är något som jag aldrig kan bli fullärd i. Ju mer jag håller på med det, desto mer inser jag hur lite jag egentligen kan.

Men det är det som gör livet och samspelet mellan människor så intressant 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.