Badfluence: makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier av Yasmine Winberg och Julia Lundin

Omslaget till boken Badfluence: makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier av Yasmine Winberg och Julia Lundin inuti en liten glaskula som är på en bädd av mossa.

 ”Det spelar egentligen ingen roll om man vill eller inte, om man är intresserad av eller struntar i influencers oavsett är det ett fenomen som påverkar oss alla. Samhället som sådant. För det här handlar inte bara om kändisar, lajks och kameror. När allt kommer omkring så är det i högsta grad till syvende och sist en demokratifråga.”
I 11 kapitel går Yasmine och Julia igenom Influencer marketing och försöker förstå det nya fenomenet. Ett fenomen som inte granskas eller vill bli granskade, men som har en miljonpublik som påverkas. 

Wow, vilken intressant bok. När jag väl satte igång att läsa den kunde jag inte sluta. Yasmine och Julia blev inte direkt populära hos de influencers de skriver om. Men mig gav boken en massa kunskaper om just Influencer marketing som jag hade missat. Tyvärr var vissa partier i boken väldigt upprepande och hade mått bra av en liten gallring. Men i överlag var det en oerhört läsvärd och tänkvärd bok som tar upp många viktiga frågor att reflektera kring.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *